A konkurencia elemzés hibahatára csekély
Akkor a legjövedelmezőbb egy terméknek az árusítása, ha azt nagymennyiségben lehet árusítani, megfelelő árrés beállításával. A kereskedelemben rengeteg változatban megtalálható ugyanaz a típustermék, kicsi eltérésekkel, szinte ugyanabban az árban. A professzionális konkurencia elemzés által, gyorsan ki lehet szűrni azokat a termékeket, amelyekre már így is óriási kínálat van, tehát nem érdemes vele foglalkozni. Egy virtuális boltban mindig van kereskedelmi lehetőség, csupán arra kell figyelni, hogy a megfelelő termékeket kezdje benne forgalmazni a vállalkozó.
Minden virtuális bolt felépítése egy alapos konkurencia elemzéssel kezdődik, hogy a megfelelő üzleti feltételeket meghatározzák. A kulcsszó kutatás nagy szakértelmet igényel, hiszen a virtuális bolt erre a tanulmányra fog épülni. Ha ebben a fázisban elemi hibákat ejtenek, az egész csupán energia- és pénzfecsérlés lesz. Persze azzal mindenki tisztában van, hogy egy konkurencia elemzés, piackutatás során vannak hibalehetőségek, de az online piackutatásban a jól bevált online eszközökre támaszkodva ez a hibalehetőség 1% alatt van.
Az a szerencse, hogy a Google kereső nem akar félrevezetni senkit és az adatok mindenki számára nyilvánosak, csak tudni kell őket keresni és felhasználni. A konkurencia elemzés folyamatára használt eszközök többsége a Google programozói által biztosított ingyenes alkalmazások, amelyek megbízhatóan egyenesen a központi adatbázist érik el.
Nem szükséges varázslatos eszközöket kitalálni, mert egy táblázatban is lehet az adatokkal dolgozni, de amikor több száz kulcsszóval dolgozik valaki, akkor egy erre a célra kifejlesztett alkalmazás sokat növelhet a hatékonyságon, hiszen lecsökkenti a hibalehetőségeket. Persze ezek az alkalmazások már nem ingyenesek, de a befektetés többszörösen megtérül, ha több kulcsszó kutatást szeretne elvégezni a vállalkozó. A konkurencia elemzés szakember dolga és erre szakosodott szolgáltatók között is sok a sarlatán, akik a könnyű pénz reményében nem tekintenek a jövőbe.